Tisztelt Adatszolgáltatók!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) alapján 2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézést biztosító szervként a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben köteles biztosítani az ügyek elektronikus intézését, míg az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek – így az MNB felügyelete alá tartozó intézmények – illetve jogi képviselőik elektronikus ügyintézésre kötelezettek. Az MNB által közéttett általános tájékoztató az alábbi oldalon érhető el:
2018. január 1-től a regisztrációs adatlapokat kizárólag elektronikus úton küldhetik meg az MNB részére. A rendszer által generált regisztrációs adatlapot kérjük letölteni, majd a .pdf fájlt cégjegyzésre jogosult intézményi képviselő elektronikus aláírásával ellátva a Cégkapu útján, az Általános Nyomtatvány Kitöltő (ÁNYK) rendszerben elérhető, MNB 002-es számú nyomtatvány csatolmányaként szíveskedjenek megküldeni az MNB részére. Az ÁNYK nyomtatvány letöltéséhez kattintson ide.
A Magyar Nemzeti Bank az elektronikus ügyintézést biztosító informatikai rendszerében (ERA rendszer) a regisztrációs folyamatok elősegítése érdekében a regisztrációs lapok befogadását a Cégkapun történő beküldés mellett az ERA rendszerben történő közvetlen feltöltés útján is biztosítja. A regisztrációs adatlap ERA rendszeren belüli közvetlen feltöltési lehetőségéről az ERA súgóban elérhető folyamatleírásban (link) találnak további részletes információkat.
Technikai jellegű problémájával, kérjük forduljon a Helpdesk szolgáltatásunkhoz, a következő elérhetőségek egyikén:
- Az alkalmazással kapcsolatos kérdéseiket telefonon - munkanapokon 8-17 óráig - a 06(1) 550-1853 telefonszámon fogadjuk.
- Elektronikus levélben a mnb@1818.hu címre várjuk észrevételeiket, kérdéseiket.
Magyar Nemzeti Bank